پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی

EN | FA

رونمایی پوستر اولین رویداد ملی «فبین فود»

چهارشنبه ، 29 آذر 1402

رونمایی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر شادی بلوریان، دبیر این رویداد در حاشیه نشست معاون علمی، فناوری و اقتصاددانش بنیان ریاست جمهوری که در محل سالن اجتماعات زنده یاددکتر سعید کاظمی آشتیانی برگزار شد، اظهار کرد: این رویداد با هدف هم‌رسانی نیازها و ایده‌های نوآورانه صنایع غذایی به همت پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی و حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری در اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

دبیر اولین رویداد ملی فبین فود بیان کرد: زیست‌بوم فناوری از فعالان، بازیگران و نهادهای ذی‌ربط متعددی تشکیل شده است که در زمینه‌های پژوهش، نوآوری،‌ ایده‌یابی، ایده‌پردازی،‌ تجاری‌سازی ایده‌ها، به ایفای نقش می‌پردازند. در شرایط فعلی علی رغم تلاش های گسترده ای که در خصوص همگرایی این بازیگران صورت گرفته است، همچنان لازم است که این پیوندها تقویت شود.

بلوریان هدف اصلی از برگزاری این رویداد را هم‌رسانی میان بازیگران و نقش‌آفرینان زیست‌بوم فناوری صنعت غذا توصیف کرد و گفت: با برگزای این رویداد در پی آن هستیم تا نیازهای فناورانه و نوآورانه صنعت غذا را شناسایی کنیم و بتوانیم با به اشتراک گذاشتن این نیازها با نخبگان کشورمان و توسعه ایده‌های منتخب در آزمایشگاه ساخت سریع ( فب‌لب) صنایع غذایی جهاددانشگاهی نقش قابل توجهی را در ارتقای امنیت غذایی کشور داشته باشیم.

وی افزود: از دیگر اهدافی که در این رویداد دنبال می‌کنیم، تبیین جایگاه آزمایشگاه ساخت سریع (فب‌لب) در توسعه نوآوری و افزایش تاب آوری صنعت غذا است. حمایت از ایده‌های منتخب همراه با تأمین زیرساخت‌های آزمایشگاهی و منتورینگ تا مرحله نمونه‌سازی در آزمایشگاه ساخت سریع انجام خواهد شد.

دبیر اولین رویداد ملی فبین فود با تاکید بر اینکه در بررسی یک زیست بوم اجزاء و پیوندهای آن بسیار مهم و کلیدی است، ادامه داد: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی و دغدغه­مند در حوزه‌های مسائل کلان کشور از جمله صنایع غذایی با تجربه بیش از 40 سال تلاش در عرصه توسعه فناوری و نوآوری، ایجاد شبکه‌ای از ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌ها، مراکز پژوهش و فناوری، شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای تولیدی صنایع غذایی با هدف رفع هم‌رسانی نیازها و ایده‌های نوآورانه صنایع غذایی را در دستور کار قرار داده است.