پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی

EN | FA

حضور پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی در چهارمین نمایشگاه ملی گیاهان دارویی

شنبه ، 26 آبان 1397

حضور

چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی،‌ فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) از 21 لغایت 24 آبان ماه در مصلی تهران و با حضور شرکت ها، سازمان ها و مراکز تحقیقاتی برگزار گردید. پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران، پژوهشگاه رویان، سازمان‌های استانی خراسان رضوی و یزد و واحدهای علوم پزشکی شهید بهشتی، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و مراکز رشد واحدهای فناور پژوهشکده گیاهان دارویی ایلام و اردبیل و هم‌چنین پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه در این جشنواره و نمایشگاه ملی حضور داشتند.
امسال اولین سالی بود که جهاد دانشگاهی در حوزه‌ی گیاهان دارویی با تمام ظرفیت خود چه در گروه‌های پژوهشی و پژوهشکده‌ها و مراکز خدمات تخصصی و چه در حوزه‌ی مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان در آن، به‌صورت منسجم و هماهنگ، در این نمایشگاه حضور پیدا کرد و توانمندی‌های بالفعل و بالقوه‌ی خود را به‌طور کامل و جامع مطرح نمود.
پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی نیز آخرین محصولات را خود که شامل تولید انواع رنگ‌های خوراکی طبیعی (ازقبیل قرمز چای ترش، قرمز بتالائین، زرد کورکومین، نارنجی بیکسین/نوربیکسین و سبز کلروفیلین) و مکمل های فیبری بود، در این نمایشگاه ارائه نمود.
روز چهارشنبه 23 آبان‎ماه نیز دکتر طیبی رییس جهاددانشگاهی، دکتر پورعابدی معاون پژوهش و فناوری این نهاد و جمعی از مسوولان جهاد از غرفه‌های حاضر در این نمایشگاه و ازجمله غرفه پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی مشهد بازدید نمودند.

تهیه و تنظیم خبر: دکتر حامد صابریان